NBCUniversal Paris Olimpiyatları için reklam satış rekoruna yaklaştı
Comcast’in sahibi olduğu NBCUniversal, yaklaşan 2024 Paris Olimpiyatları için 1,2 milyar dolarlık reklam sattığını ve yayıncının Olimpiyat reklam satışları tarihinde yeni bir rekor kırma yolunda ilerlediğini duyurdu.
NBCU Olimpiyat ve Paralimpik satışları başkanı Dan Lovinger’e göre, 7,65 milyar dolarlık yenileme anlaşmasının ardından 2032 yılına kadar yayın haklarını elinde bulunduran şirket, 2021 Tokyo Yaz Olimpiyatlarına kıyasla Uluslararası Olimpiyat Komitesi (IOC) sponsorlarından gelen reklam harcamalarında %18’lik bir artış gördü.
Paris Olimpiyatları, COVID-19 salgınının başlangıcından bu yana seyircileri ilk kez tam anlamıyla ağırlayacak olması nedeniyle heyecan yaratıyor. Oyunların ayrıca Asya’da üst üste düzenlenen üç Olimpiyatın ardından uygun saat dilimi farkı nedeniyle ABD’li izleyiciler için daha erişilebilir olması bekleniyor. Bu erişilebilirliğin izleyici sayısını ve dolayısıyla reklam erişimini artırması bekleniyor.
Lovinger, Olimpiyatların reklamverenler için benzersiz değerinin altını çizerek şunları söyledi: “Çok az mülk (markaların) erişim sağlamasına ve reklamlarının tam olarak nerede yayınlandığını bilmesine yardımcı olabilir. Bu nedenle Olimpiyatlar büyük reklamverenlerin desteğini almaya devam ediyor.”
NBCU, değişen izleyici alışkanlıklarına yanıt olarak stratejisini dijital platformları içerecek şekilde uyarladı. İlk kez bir yaz olimpiyatlarında tüm etkinliklerin Peacock yayın hizmetinde yer alacağı doğrulandı.
Reklamverenler de otomatik teknolojiyi kullanarak reklam satın alabilecekler. NBCU, Snapchat dahil olmak üzere çeşitli sosyal medya platformlarında Olimpiyat kliplerini yayınlamak için anlaşmalar yaparak dijital erişimini daha da genişletti.
Dijitale geçiş, NBCU’nun Paris Olimpiyatları için elde ettiği ve daha önceki tüm oyunları geride bırakan dijital reklam gelirine de yansıdı. Bu dijital değişime rağmen, NBCU ilk kez Olimpiyatlar sırasında reklam veren markalardan 350 milyon dolar gelir elde etti ve bu da etkinlik için genişleyen bir reklamveren tabanına işaret ediyor.
Visa (NYSE:V), Toyota (NYSE:TM) ve Procter & Gamble (NYSE:PG) gibi bazı IOC sponsorları geleneksel olarak Olimpiyat pazarlaması için önemli miktarlarda harcama yapmış olup, Olimpiyat halkalarını tanıtımlarında kullanma hakları için 100 milyon doların üzerinde bir maliyetin söz konusu olduğu tahmin edilmektedir.
Procter & Gamble’ın Olimpiyat reklam harcamalarını zaman içinde yaklaşık %50 oranında azalttığı bildirilirken, şirket Paris oyunları sırasında televizyon reklamları yayınlayacağını doğruladı.
Intel (NASDAQ:INTC) ve Bridgestone gibi diğer sponsorlar, geleneksel TV reklamlarından vazgeçerek pazarlama çabalarını dijital platformlara odaklamayı tercih ediyor. Bridgestone dijital kanalları için Paralimpik sporculara katkılarını gösteren bir video hazırladı ve Intel reklam panoları, dijital ve sosyal reklamların bir karışımını araştırıyor.
Visa, özellikle genç kitleler arasında taraftar katılımının sosyal medyaya kaydığını kabul etmekle birlikte, canlı spor karşılaşmaları için TV reklamcılığının hala değerli olduğunu düşünüyor. Benzer şekilde Toyota da Olimpiyatların önemli anlarında televizyonda reklam vermeyi ve aynı zamanda ünlüler ve sporcular aracılığıyla geleneksel olmayan sporseverlerle etkileşime geçmeyi planlıyor.
Paris 2024 Olimpiyat ve Paralimpik Oyunları Temmuz ayındaki açılış töreni ile başlayacak ve NBCUniversal’ın reklam satışları güçlü kurumsal ilgiye ve yayıncı için potansiyel rekor kıran bir yıla işaret ediyor.
Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.